روابط عمومی صندوق بازنشستگی اعلام کرد: حق اولاد و عائله‌مندی فروردین و اردیبهشت بازنشستگان به دلیل ثبت نشدن کامل اطلاعات آنها توسط دستگاه‌های اجرایی بوده است و در صورت دارا بودن شرایط استحقاق، با افزایش مصوب خردادماه پرداخت می‌شود.

پرداخت نشدن حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان به دلیل کامل نبودن اطلاعات است

چند روز گذشته انتشار مطلبی با عنوان " حقوقی که واریز نشد! " در فضای مجازی موجب نگرانی هایی برای بازنشستگان و مستمری بگیران شد.

روابط عمومی صندوق بازنشستگی در این خصوص تصریح کرد: از آنجا که اطلاعات مربوط به تعداد و مشخصات عائله و اولاد در اختیار دستگاه های اجرایی محل خدمت بازنشسته در زمان اشتغال آنها است و نظر به اینکه در فروردین ماه اطلاعات مربوط به طور کامل توسط دستگاه ها با توجه به محدودیت زمانی بارگذاری نشده، لذا در اردیبهشت ماه افزایش مصوب حق عائله و حق اولاد به اضافه معوقه افزایش فروردین ماه پرداخت شده است.

همچنین روابط عمومی صندوق بازنشستگی تاکید کرد: با توجه به اینکه در بارگذاری اطلاعات توسط دستگاه های اجرایی حق اولاد تعدادی از بازنشستگان به دلیل کامل نبودن مشخصات، ثبت نشده است، این افراد در صورت دارا بودن شرایط، حق اولاد و عائله مندی فروردین و اردیبهشت ماه را با افزایش مصوب در خردادماه دریافت خواهند کرد.

تعداد بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شامل یک میلیون و ۷۲۰ هزار بازنشسته و حدود ۴۰۰ هزار موظف یا مستمری بگیر هستند.

براساس بند ۴ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون جوانی و جمعیت و قانون بودجه ابلاغی سال ۱۴۰۳، حق عائله مندی تا سه فرزند یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان معادل ۲۳۱۴ امتیاز، حق عائله مندی سه فرزند و بالاتر یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۳۳ تومان معادل ۳۷۷۰ امتیاز، حق اولاد اول و دوم ۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان معادل ۱۷۸۰ امتیاز، حق اولاد سوم و بالاتر یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان معادل ۲۳۱۴ امتیاز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    با سلام معوقه فرزند ۸ سال نگرفته ام